Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
Lavriaki.gr
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Συναισθηματική Νοημοσύνη μέσω Θεατρικού Παιχνιδιού

Στόχος των Θεατρικών Παιχνιδιών-βιωματικής μάθησης είναι η υιοθέτηση μιας ολιστικής προσέγγισης, η οποία αποσκοπεί στην απόκτηση όχι μόνο σωματικής αλλά και συναισθηματικής – ψυχικής υγείας που απελευθερώνει τα παιδιά, προωθεί τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό, την απόκτηση εμπειριών.

Πρόκειται για παιδαγωγική πράξη που αναπτύσσει την αυτοεκτίμηση, κάνει την επικοινωνία αποτελεσματικότερη, βρίσκει τρόπους να μεταδίδονται οι επιθυμίες και οι ανάγκες και καθιστά τα παιδιά καλούς ακροατές και ανταποκριτές.
Βασική αρχή για το δάσκαλο – εμψυχωτή που χρησιμοποιεί το Θεατρικό Παιχνίδι – βιωματική μάθηση είναι ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η αντιμετώπιση του κάθε παιδιού ως μοναδικής και ξεχωριστής προσωπικότητας.
Χρησιμοποιώντας διάφορες στρατηγικές ο δάσκαλος – εμψυχωτής βοηθά το παιδί, μέσα σε κλίμα ασφάλειας, να ξεπεράσει τις φοβίες και τις αναστολές του, να δοκιμάσει τα όριά του και να αναπτύξει τη δημιουργική φαντασία του.
Μέσα από τα Θεατρικά Παιχνίδια το παιδί αποκτά ιδιαίτερη σχέση με το σώμα του και εμπλουτίζει την κίνηση και την παραστατικότητά του. Μαθαίνει να εργάζεται μέσα σε ομάδα που στηρίζεται στην αλληλεπίδραση, να συνεργάζονται, να σέβεται, να δέχεται τις απόψεις των άλλων, να μπαίνει στη θέση των άλλων, να διαφωνεί μέσα σε αποδεκτά πλαίσια. Μαθαίνει να αγαπά τον εαυτό του. Πάνω απ’όλα όμως έχει τη μοναδική ευκαιρία να απολαύσει το μαγικό ταξίδι, να ενθουσιαστεί, να χαρεί και να βιώσει εμπειρίες σε φανταστικό επίπεδο και να τις συνδέσει με τον πραγματικό κόσμο.

Το παιδί σε σχέση με τον εαυτό του: 1) Δοκιμάζει καινούριες εμπειρίες, 2) Ξεπερνά αναστολές και φοβίες, 3) Εκτονώνει τις φορτίσεις του, 4) Διευρύνει το πεδίο της γλώσσας του, 5) Εμπλουτίζει την κινητικότητά, 6) Αναπτύσσει τη δημιουργική φαντασία του, 7) Αντιλαμβάνεται την ταυτότητά του, 😎 Απολαμβάνει, ενθουσιάζεται, χαίρεται.
Το παιδί σε σχέση με τους άλλους: 1) Συνεργάζεται, 2) Υποχωρεί, 3) Υπολογίζει, 4) Σέβεται, 5) Μπαίνει στη θέση του άλλου/ μαθαίνει να έχει ενσυναίσθηση.

Ξένια Πανταζή – Ψυχολόγος
Συμβουλευτική Ψυχολογία – Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού